U utorak, 8. travnja 2025., učenica Dorotea Loina (4. a) i nastavnica Marija Brkić sudjelovale su na online radionici pod nazivom Understanding Media Literacy & Disinformation koja se održala u suradnji s partnerima iz Grčke, Rumunjske i Hrvatske. Radionicu je osmislila i vodila prof. Ivana Opačak iz EBŠ Slavonski Brod, a glavni su joj ciljevi bili promicanje medijske pismenosti, poticanje kritičkog razmišljanja, produbljivanje znanja o europskom i digitalnom građanstvu te jačanje interkulturalne suradnje.

Radionica je održana povodom Dana medijske pismenosti, a odvijala se putem Zoom platforme, uz fizičko i virtualno sudjelovanje učenika i nastavnika iz pet škola, jednom iz Grčke i Rumunjske te tri iz Hrvatske. Sudionici su u svojim školama, a neki i tijekom Erasmus putovanja, aktivno sudjelovali u svim segmentima radionice.
Program radionice bio je pažljivo strukturiran u četiri interaktivna dijela. U uvodnome dijelu učenici su sudjelovali u kvizu s AI-zagonetkama tijekom kojeg su ponovili ključne informacije o Europskoj uniji te naučili nove pojmove poput GDPR-a i platforme EUvsDisinfo.

Naša EPAS juniorka Dorotea Loina (4. a) predstavila je dio sadržaja vezan za temu medijske pismenosti i dezinformacija, koji je pripremila u suradnji s Leom Kolesarić, učenicom iz Ekonomsko-birotehničke škole Slavonski Brod. Materijal se temelji na njihovom zajedničkom radu tijekom i nakon EPAS seminara u Zadru i trenutno je u postupku vrednovanja u Uredu Europskog parlamenta u Hrvatskoj. To je Dorotei bila jedna od najmanje tri prezentacije u EPAS programu.

Profesorica Opačak je potom predstavila platformu EUvsDisinfo, a učenici su analiziranjem konkretnih primjera učili kako prepoznati lažne vijesti i zašto je važno provjeravati izvore te ne dijeliti dezinformacije. Ta aktivnost dodatno je osnažila vještine javnoga govora i medijske analize u međunarodnom i poticajnom okruženju.

Poseban naglasak stavljen je na analizu stvarnih, ali umjetnom inteligencijom generiranih digitalnih scenarija. Učenici su u grupama obrađivali teme poput cyberbullyinga, sextinga, dijeljenja privatnih sadržaja, dezinformacija u zdravstvu i ekonomiji te promišljali kako bi odgovoran digitalni građanin EU-a reagirao u takvim situacijama. Zaključke su predstavili međunarodnim partnerima, pritom pokazujući visok stupanj empatije, odgovornosti i kritičkog razmišljanja.
Radionica je završila refleksijom učenika i nastavnika o naučenome te savjetima za sigurnije i odgovornije ponašanje u digitalnom prostoru. Njihova zapažanja, priložena na fotografijama, svjedoče o dubokom razumijevanju izazova s kojima se mladi suočavaju u digitalnom dobu, ali i o alatima koji su im potrebni za snalaženje u medijskom okruženju.

