Digitalna ovisnost: Prepoznajmo izazove i pronađimo rješenja

U sklopu fakultativnog predmeta Škola i zajednica (ŠiZ), učenici 2. i 3. razreda smjera komercijalist Srednje škole Konjščina sudjelovali su u radionici posvećenoj temi Digitalna ovisnost, koju su organizirale školska psihologinja Sabina Mešnjak i nastavnica ekonomske grupe predmeta Tatjana Hunjak. Cilj radionice bio je osvijestiti učenike o vrstama digitalne ovisnosti, prepoznati znakove koji ukazuju na ovisnost te istražiti načine za smanjenje pretjerane uporabe digitalnih uređaja.

Tijekom radionice učenici su se upoznali s različitim vrstama digitalne ovisnosti koje mogu negativno utjecati na njihovu svakodnevicu. Proučene su ovisnosti o društvenim mrežama, online igrama, online kockanju, kupnji putem interneta, potrazi za novim informacijama. Svaka od ovih vrsta ovisnosti nosi specifične rizike, ali zajednička im je sposobnost da naruše mentalno zdravlje, poremete svakodnevne obaveze i smanje kvalitetu društvenih odnosa.

Psihologinja je s učenicima detaljno raspravila o znakovima koji mogu upućivati na digitalnu ovisnost. Među najčešćim znakovima prepoznati su nekontrolirana žudnja za korištenjem interneta, započeti dan na internetu i gubitak kontrole nad vremenom provedenim online. Učenici su također upoznati s problemima poput lažnih opravdanja za vrijeme provedeno na internetu te tjeskobe, napetosti i razdražljivosti koje se javljaju kada nemaju pristup internetu. Ova spoznaja omogućila je učenicima da bolje razumiju problematiku digitalne ovisnosti te ih potaknula na promišljanje o načinima prevencije i odgovornijeg korištenja tehnologije.

U sklopu radionice učenici su detaljno analizirali moguće posljedice digitalne ovisnosti. Među najčešćim posljedicama istaknuti su poremećaji spavanja i agresivno ponašanje. Osim toga, ovisnost o internetu može uzrokovati emocionalne probleme, negativno utjecati na akademski uspjeh te dovesti do narušenih odnosa unutar obitelji. Ova analiza pomogla je učenicima da bolje razumiju koliko je važno održavati zdravu ravnotežu u korištenju digitalnih uređaja.

Učenici su sudjelovali u interaktivnoj aktivnosti Internet sveznalica, koja je dodatno potaknula njihov interes za temu. Nakon toga uslijedila je rasprava s psihologinjom i nastavnicom o strategijama za smanjenje digitalne ovisnosti te o poticanju učenika na više druženja uživo umjesto online komunikacije.

Radionica je učenicima pružila vrijedne uvide o negativnim aspektima digitalne ovisnosti, ali i motivaciju da razvijaju zdravije navike u korištenju interneta. Ova edukacija, organizirana u sklopu predmeta Škola i zajednica, još je jedan korak prema osvješćivanju mladih o važnosti ravnoteže između digitalnog i stvarnog života.

Autorica teksta : Tatjana Hunjak

Skip to content