preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
e-Dnevnik

Korisni linkovi

Vijesti

Europski tjedan mladih


Nastavnice Ivana Opačak (EBŠ Slavonski Brod) i Marija Brkić pokrenule su međunarodni projekt DemokraciJA na djelu (Me&Democracy) kako bi potaknule na razmišljanje i razgovor o demokraciji, stavovima pojedinaca o političkom statusu te o našem članstvu u EU. Naglasak je bio na pozivu za sudjelovanje u demokratskim izborima kojih ima više u ovoj superizbornoj godini. Projektne su aktivnosti prijavljene i registrirane kao javno događanje u Europskome tjednu mladih/European Youth Week (12. – 19. travnja 2024.) na međunarodnoj karti događanja na Europskome portalu za mlade/European Youth Portal.

 

 

Učenicima su zadana  četiri pitanja:

1. Što za tebe znači demokracija?

(What does democracy mean to you?)

2. Što za tebe znači biti građanin EU-a?

(What does being a citizen of the EU mean to you?)

3. Kako je bilo živjeti u drugom državnom uređenju?

(What was it like to live under a different form of government?)

4. Hoćeš li izaći na izbore? Zašto (ne)?

(Will you participate in the elections? Why (not)?)

Zadatak za učenike glasio je:

Intervjuirati barem jednu stariju osobu (iz obiteljskog okruženja, nastavnika...) i/ili jednu mladu osobu, zapisati/snimiti odgovore, izraditi digitalni prikaz razgovora (pomoću AI-alata), izreći svoj stav o demokraciji i izborima pa i objaviti video/strip/zvučni zapis na engleskom, hrvatskom ili nekom drugom materinskim jeziku s prijevodom na engleski.

U projektnu suradnju uključile su se dvije rumunjske (Colegiul Mihai Viteazul, Ineu, i Liceul Tehnologic Lazar Edeleanu, Navodari) te tri hrvatske škole (Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice, Srednja škola Zabok i Srednja škola Pakrac). Audiovizualni i tekstualni zapisi te stripovi učenika izloženi su na digitalnome zidu na platformi Padlet (koji sadrži područja za svaku školu), a tematski su grupirani u OVOJ zbirci na platformi Sutori, koju su uredile nastavnice koordinatorice.

 

Učenici su, vršnjačkom i međugeneracijskom komunikacijom te suradnjom na digitalnim platformama, osim osnaživanja jezičnih vještina, ostvarili sljedeće ishode međupredmetnih tema:

  • Građanski odgoj i obrazovanje – Učenik promiče ljudska prava (goo A.4.3.) i pravila demokratske zajednice (goo B.4.1.).
  • Održivi razvoj – Učenik ističe važnost demokracije u političkim sustavima za dobrobit (odr C.3.3.), razlikuje osobni od kolektivnih identiteta i ima osjećaj pripadnosti čovječanstvu (odr A.4.1.), analizira pokazatelje kvalitete života u nekome društvu i objašnjava razlike među društvima (odr C.4.2.) te analizira i uspoređuje uzroke i posljedice socijalnih razlika u nekim društvima sa stajališta dobrobiti pojedinca (odr C.4.3.).
  • Osobni i socijalni razvoj – Učenik razvija sliku o sebi (osr A.4.1.), uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora (osr B.4.1.) te prihvaća društvenu odgovornost i aktivno pridonosi društvu (osr C.4.3.).
  • Poduzetništvo – Učenik primjenjuje inovativna i kreativna rješenja (pod A.4.1.), razvija poduzetničku ideju od koncepta do realizacije (pod B.4.1.) te sudjeluje u projektu od ideje do realizacije (pod C.4.1.).
  • Učiti kako učiti – Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja (uku A.4/5.3.), samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje (uku A.4/5.4.), samovrednuje proces učenja i svoje rezultate (uku B.4/5.4.) te ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć (uku D.4/5.2.).
  • Uporaba IKT-a – Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju (ikt A.4.1.), stvara pozitivne digitalne tragove vodeći se načelom sigurnosti (ikt A.4.3.), samostalno komunicira i surađuje s poznatim i nepoznatim osobama u sigurnome digitalnom okružju (ikt B.4.1.-2.) te samostalno ili u suradnji s drugima stvara nove sadržaje i ideje ili preoblikuje postojeća digitalna rješenja primjenjujući različite načine za poticanje kreativnosti (ikt D.4.1.).
  • Zdravlje – Učenik razvija tolerantan odnos prema drugima (zdr B.4.1 / B.).

 

 

Puno hvala svim našim učenicima, pogotovo onima iz 4. a razreda koji su se angažirali rješavajući zadatke, učenicima koji su u njima sudjelovali izražavajući svoje stavove, ravnateljici naše škole koja je također svojim primjerom pokazala koliko je vrijedno izreći svoje stavove i obitelji i prijateljima koji su pomogli našim učenicima da uživaju u ovoj aktivnosti.

 

HVALA svim sudionicima ovoga lijepog projekta, učenicima i nastavnicima partnerskih škola te njihovim sugovornicima! Dali su izniman doprinos obilježavanju Europskoga tjedna mladih, ali i razvoju demokratskog društva u cjelini.


Autorica teksta: Marija Brkić



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Barbara Ivčec   datum: 23. 4. 2024.

Logo


Vizija

 


Vrijednosti


eTwinning škola


Škola ambasador

 


Društvene mreže

Godina čitanja

Godina čitanja 2021


CodeWeek Organiser

 


Euro Skills Week


Tražilica

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Brojač posjeta
Ispis statistike od 8. 5. 2012.

Ukupno: 1392779
Ovaj mjesec: 869




preskoči na navigaciju